Sunday, 21 January 1900

Bácsszentgyörgyi látogatás

2014. szeptember 2-án iskolánk 3.-4. osztályos tanulóival látogattunk el Bácsszentgyörgyre a projektnapok keretén belül. A program munkatársai kedvesen fogadtak, tetszett nekünk a segítőkészségük, a gyermekekhez való hozzáállásuk, ahogyan figyelembe vették az életkori sajátosságukat. Ez a foglalkozások anyagának feldolgozására éppúgy vonatkozott,mint a gyerekekkel való kommunikációra. A foglalkozások 3 csoportba osztva, forgószínpad-szerűen folytak. A csoportokba vegyesen osztották be a 3. és 4. osztályos fiúkat és lányokat.

Az első állomáson Mátyás király korával foglalkoztak a gyerekek gondosan összeválogatott, érdekes szóbeli és írásbeli feladatokkal. A tanulók aktivitása teljes volt, élvezettel és nagy figyelemmel vettek részt a feladatok megoldásában, és így játszva tanultak.

A következő állomás a falu helytörténeti gyűjteményének megtekintése volt. Itt kellett igazán figyelembe venni az életkori sajátosságokat, hiszen a túl részletes vezetés unalmassá tette volna a kicsi gyerekek számára a múzeumot. Kellő mennyiségű ismeretanyagot kaptunk a falu múltjáról, de kérdezhettek is a gyerekek, akik szívesen elidőztek néhány számukra érdekes régiség mellett. Sok érdekeset tudtunk meg a falu régi iskolájáról is.Visszatérőben a kiállításról a tanulók kérésére megnéztük a falu szép templomát is.

A 3. állomáson gyakorlati játékokban vettek részt a gyerekek, melyek a középkorhoz kötődtek. Magyarország középkori térképét rakták ki az udvaron. Beöltöztek reneszánsz stílusú ruhákba, lovagi harcászatot tanultak,amit aztán a gyakorlatban is kipróbálhattak. Versenyeztek nyíllövészetben, vásároltak középkori piacon, miközben még a matematikát is gyakorolták.

Sajnos az időnk véges volt, így nagyon kellett ügyelnünk a programok időtartamának betartására. Az előadók több feladattal is készültek,ezek egy részére azonban idő hiányában már nem kerülhetett sor.

Összességében nagyon hasznos, a tanulók számára érdekes napot töltöttünk el Bácsszentgyörgyön.

A bácsszentgyörgyi kiránduláson látottakat, az ott átélt eseményeket másnap felelevenítettük, és összefoglaltuk a 3-4.osztályosokkal. Az előző nap egyik helyszínén Mátyás királyról olvastunk. Ezt az olvasmányt dolgoztuk fel itthon szövegértéses feladatlappal. Meghallgattunk egy tartalmas előadást Szkaláné Ildi néni történelem szakos tanárnő előadásában Mátyás királyról és koráról, amelyet a gyerekek nagy érdeklődéssel figyeltek. A következő órában középkori címert készítettek a diákok. A délelőtt zárásaként megnéztünk egy népmesét az "álruhás" királyunkról. Tartalmas összefoglalása volt az előző nap eseményeinek.

A gyerekek véleménye a bácsszentgyörgyi kirándulásról:

-  "Nagyon tetszett a buszos utazás!"

- "Az óvodai foglalkozás volt a legjobb Ági nénivel"

- "A legérdekesebb a kardozás volt!"

- Egy kislánynak a középkori ruhák, palástok, koronák tetszettek.

- "Köszönjük a vendéglátást, a játékokat, a múzeumi körbevezetést Áginak, Leventének, János bácsinak!"

- "Nagyon jó volt, remélem, megyünk még!"